O mnie

Moje zdjęcie
Gotowanie to takie moje czary-mary. Zabawa, której efekt nigdy do końća nie jest mi znany. Chyba nie przestanę się dziwić, że tak zwykłe składniki są potrzebne do wykonania czegoś niezwykłego. Lubię dreszczyk emocji, kiedy ciasto rośnie w piekarniku i nie cierpię czekania, kiedy musi ostygnąć. Zapraszam na proste, smaczne małe "co nieco"!

12 listopada 2011

Boskie Tiramisu!







































Chwalcie narody ten cudowny deser!

Aksamitny
Kawowy
Wyrazisty
Delikatny

Jeśli stan błogości można uzyskać podczas jedzenia, to tiramusu będzie jednym z tych deserów, przy których odlot jest gwarantowany ;)

Deser na pewn zagości u  mnie na stałe, jednak ze względu na swoją kaloryczność, będzie cieszył podniebienia raz na jakiś czas.

Deser dla cierpliwych- potrzeba trochę czasu, aby nabrał odpowiedniej konsystencji.
Wart oczekiwania.

Składniki:

2 jajka
3 łyżki cukru
1, 5 opakowania serka mascarpone (250+ 125 ml)
1 opakowanie biszkoptów ( u mnie okrągłe)
1 duży kubek mocnej kawy
1 łyżka kakao do posypania


Step by step:


4 dość duże pucharki


1. Wlewamy do garnka 2 szklanki wody-doprowadzam do wrzenia.
2. Zaparzamy kawę- musi ostygnąć.
3. Oddzielamy żółtka od białek.
4. Żółtka ubijamy z cukrem w misce, którą będzie można postawić na garnkiem z wrzątkiem (kąpiel wodna).
   Ubijamy je jeszcze chwile, para w tym czasie lekko zagęści masę. Zdejmujemy miskę z garnka.
5. Ubijamy białka. Dodajemy do żółtek, chwilę ubijamy nad parą. Zdejmujemy.
6. Serek mascarpone dodajemy do ubitych jajek. Miksujemy na bardzo wolnych obrotach, do uzyskania delikatnej konsystencji.
7. Biszkopty moczymy w kawie, delikatnie-aby w środku pozostaly dalej dość kruche.
U mnie sprawdziło się liczenie do 7;) póżniej biszkopt umieszczałam w pucharku.

Warstwami układamy: namoczone biszkopty- serek
                                namoczone biszkopty- serek

Wstawiamy do lodówki na 5 godzin.

Przed podaniem posypujemy kakao

BOSKIE!


2 komentarze:

  1. pyszności, to jest klasyczny deser który polubi każdy

    OdpowiedzUsuń
  2. chwalimy! dużo bym teraz dała za taki pucharek :)

    OdpowiedzUsuń

Wiadomośći cieszą :)