O mnie

Moje zdjęcie
Gotowanie to takie moje czary-mary. Zabawa, której efekt nigdy do końća nie jest mi znany. Chyba nie przestanę się dziwić, że tak zwykłe składniki są potrzebne do wykonania czegoś niezwykłego. Lubię dreszczyk emocji, kiedy ciasto rośnie w piekarniku i nie cierpię czekania, kiedy musi ostygnąć. Zapraszam na proste, smaczne małe "co nieco"!

22 maja 2011

Ciasteczka owsiane z żurawiną i migdałami

Copyright: http://kuchniamagnifique.blogspot.com/

W pracy trwa misja "niepodjadania" - tak oto z naszej codziennej diety w godzinach pracy czekolada i inne przysmaki zostały wyeliminowane. To nic, że wręcz czychamy na okazje słodkiej pokusy ;) Najważniejsza jest SILNA WOLA.
Moja kończy się na wekeend, kiedy budzi mnie zapach porannej kawy, do której nie sposób odmówić sobie małego co nieco...

Znalazłam więc kompromis- CIASTECZKA OWSIANE - notabene- przepis od kolegi z pracy, który jest głównym prekursorem akcji "cukier w dół".

PRZEPIS:

35 dag płatków owsianych błyskawicznych
2 jajka
15 dag cukru
0,5 kostki masła
łyżeczka proszku do pieczenia
70 dag suszonej żurawiny
40 dag płatków migdałowych

papier do pieczenia


STEP BY STEP

Połowę płatków zarumienić na patelni (nie dodajemy tłuszczu). Połowę cukru ucieramy z żółtkami i masłem. Z białek ubijamy pianę, dodajemy resztę cukru. Żurawinę i płatki migdałów rozdrabniamy. Łączymy ze sobą wszystkie składniki, najlepiej w dużym naczyniu. Mieszamy-ja robie to mikserem.


FORMOWANIE CIASTECZEK

Kiedy robiłam je pierwszy raz, byłam przerażona- wszystko mi się rozsypywało, no i kształt też nie był idealny. Nowa metoda- nabieram płatki na dużą łyżkę i energicznie uderzając o blaszkę odrywam masę. Później okrągłą postawką na jajka (tak tak -właśnie tym) wyciskam kółka- a to co się oderwie dodaje ponownie do masy. Łyżkę, która formuję ciastka, od czasu do czasu wkładam do kubka z wodą-ciasto się wtedy nie przykleja.
Wkładam do piekarnika z termoobiegiem na 150°.  Piekę ok 20 min do zarumienienia.


Copyright: http://kuchniamagnifique.blogspot.com/


Z podanych składników wychodzą mi dwie blaszki ciastek.
RADA: dobrze zostawić trochę miejsca pomiędzy ciastkami-w trakcie pieczenia rosną.

Copyright: http://kuchniamagnifique.blogspot.com/

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wiadomośći cieszą :)